Ašių tipai

O1 klasė - priekabos, kurių bendroji masė ne didesnė kaip 0,75 t. Jos neturi stabdžių. Pasitaiko tos rūšies priekabų ir su stabdžiais.(visais atvejais reikalinga B vairuotojo kategorija, nepriklausomai nuo vilkiko bendrosios masės

O2 klasė - priekabos, kurių bendroji masė didesnė kaip 0,75 t, tačiau ne didesnė kaip 3,5 t. Jos gali būti su inerciniais-mechaniniais arba pneumatiniais stabdžiais (Reikalinga BE vairuotojo kategorija. Išimtinais atvejais pakanka B vairuotojo kategorijos, tačiau junginio bendroji masė turi būti ne didesnė kaip 3,5 t., o priekabos bendroji masė ne didesnė už vilkiko nuosavą masę).

O3 klasė - priekabos, kurių bendroji masė didesnė kaip 3,5 t, tačiau ne didesnė kaip 10 t. Jos yra tik su pneumatiniais stabdžiais.

O4 klasė - priekabos, kurių bendroji masė didesnė kaip 10 t.

Torsioninė pakaba

Privalumai:

  • Stabilesnė - tai labai svarbu esant maksimaliai pakrautai priekabai.
  • Žemesnė - žemiau priekabos svorio centras.
  • Nepriklausoma pakaba - vienam ratui užvažiavus ant kliūties, apkrova neperduodama kitam, ant tos pačios ašies esančiam ratui.
  • Nereikalauja aptarnavimo.
  • Lengvesnė.
  • Pigesnė.
Trūkumai:
  • Kietesnė pakaba - ypač netinka vežti labai lengvus ir dūžtančius, neatsparius vibracijai krovinius duobėtais keliais. Važiuojant tuščia priekaba ji labiau šokinėja.
  • Didesnis spaudimas į rėmą - apkrova labiau koncentruota, reikalingas stipresnis rėmas.

Linginė pakaba

Privalumai:

  • Minkštesnė pakaba, tuščia priekaba mažiau šokinėja, ypač tinka vežti lengvus, dūžtančius bei bijančius vibracijos krovinius, važiuojant blogais keliais.
  • Mažesnis spaudimas į rėmą - apkrova labiau išskirstyta, pakanka silpnesnio rėmo.
Trūkumai:
  • Mažiau stabili, ypač esant maksimaliai pakrautai priekabai.
  • Reikalaujanti daugiau priežiūros: dėvisi amortizatoriai, atramos, išdyla įvorės, rūdyja bei dyla pačios lingės.
  • Didesni gabaritai.
  • Sunkesnė ir daugiau sudėtinių detalių.
  • Aukštesnė - aukščiau svorio centras, todėl mažėja stabilumas.
  • Priklausoma pakaba- vienam ratui užvažiavus ant kliūties, apkrova perduodama ir kitam ant tos pačios ašies esančiam ratui.
  • Brangesnė.

Kodėl sulinko ašis?

Priežastys:

  1. viršytas leistinas ašies apkrovos svoris + netikėta duobė.
  2. loma arba gulintys kalneliai keliose.
  3. kuo senesni priekabos pagaminimo metai, tuo didesnė tikimybė, kad pasitaikius minėtiems atvejams ašis sulinks.
  4. netikėtas eismo įvykis, pasibaigęs avarija.
  5. kuo senesnė priekaba, tuo labiau pavargęs torsioninės ašies plienas kuris,bėgant metams, veikiamas korozijos, plonėja ir silpnėja. Pasitaiko atvejų, kad nulūžta viena iš ašių – gerai, jei priekaba turi du tiltus su keturiomis ašimis (nulūžus vienai iš keturių ašių, lieka trys).
  6. Esant priekaboje dviems ašims ir vienai iš jų nulūžus, kelionė greit baigsis.
Pasėkmės:
  • Sulinkus priekabos ašims atsiranda ratų geometrijos netikslumų, todėl pradeda greitai dilti padangos.
Sprendimo būdai: Priekabos tiltų ašių galų diagnostika endoskopo (mini vaizdo kameros) pagalba. Tai nebrangi paslauga. Mes pasirengę Jums padėti, jei priekabos ašis dėl aukščiau minėtų priežasčių nebeatlieka savo tiesioginių funkcijų:
  • tiesiname sulinkusias ašis, restauruojame- keičiame korozijos pažeistas ašies dalis , keičiame torsionų gumas.
  • tikriname priekabos ratų geometriją.
  • išpresuojame-supresuojame torsioninių tiltų ašis.
  • keičiame.
  • remontuojame.