Naudinga informacija
Kodėl Sulinko Ašis?
Priežastys:
- Viršytas leistinas ašies apkrovos svoris + netikėta duobė.
- Loma arba gulintys kalneliai keliose.
- Kuo senesni priekabos pagaminimo metai, tuo didesnė tikimybė, kad pasitaikius minėtiems atvejams ašis sulinks.
- Netikėtas eismo įvykis, pasibaigęs avarija.
- Kuo senesnė priekaba, tuo labiau pavargęs torsioninės ašies plienas kuris,bėgant metams, veikiamas korozijos, plonėja ir silpnėja. Pasitaiko atvejų, kad nulūžta viena iš ašių – gerai, jei priekaba turi du tiltus su keturiomis ašimis (nulūžus vienai iš keturių ašių, lieka trys).
- Esant priekaboje dviems ašims ir vienai iš jų nulūžus, kelionė greit baigsis.
Pasėkmės:
Sulinkus priekabos ašims atsiranda ratų geometrijos netikslumų, todėl pradeda greitai dilti padangos.
Sprendimo būdai: Priekabos tiltų ašių galų diagnostika endoskopo (mini vaizdo kameros) pagalba.
Ašių tipai
O1 klasė – priekabos, kurių bendroji masė ne didesnė kaip 0,75 t. Jos neturi stabdžių. Pasitaiko tos rūšies priekabų ir su stabdžiais.(visais atvejais reikalinga B vairuotojo kategorija, nepriklausomai nuo vilkiko bendrosios masės
O2 klasė – priekabos, kurių bendroji masė didesnė kaip 0,75 t, tačiau ne didesnė kaip 3,5 t. Jos gali būti su inerciniais-mechaniniais arba pneumatiniais stabdžiais (Reikalinga BE vairuotojo kategorija. Išimtinais atvejais pakanka B vairuotojo kategorijos, tačiau junginio bendroji masė turi būti ne didesnė kaip 3,5 t., o priekabos bendroji masė ne didesnė už vilkiko nuosavą masę).
O3 klasė – priekabos, kurių bendroji masė didesnė kaip 3,5 t, tačiau ne didesnė kaip 10 t. Jos yra tik su pneumatiniais stabdžiais.
O4 klasė – priekabos, kurių bendroji masė didesnė kaip 10 t.
Torsioninė pakaba
Privalumai:
- Stabilesnė – tai labai svarbu esant maksimaliai pakrautai priekabai.
- Žemesnė – žemiau priekabos svorio centras.
- Nepriklausoma pakaba – vienam ratui užvažiavus ant kliūties, apkrova neperduodama kitam, ant tos pačios ašies esančiam ratui.
- Nereikalauja aptarnavimo.
- Lengvesnė.
- Pigesnė.
Trūkumai:
- Kietesnė pakaba – ypač netinka vežti labai lengvus ir dūžtančius, neatsparius vibracijai krovinius duobėtais keliais. Važiuojant tuščia priekaba ji labiau šokinėja.
- Didesnis spaudimas į rėmą – apkrova labiau koncentruota, reikalingas stipresnis rėmas.
Linginė pakaba
Privalumai:
- Minkštesnė pakaba, tuščia priekaba mažiau šokinėja, ypač tinka vežti lengvus, dūžtančius bei bijančius vibracijos krovinius, važiuojant blogais keliais.
- Mažesnis spaudimas į rėmą – apkrova labiau išskirstyta, pakanka silpnesnio rėmo.
Trūkumai:
- Mažiau stabili, ypač esant maksimaliai pakrautai priekabai.
- Reikalaujanti daugiau priežiūros: dėvisi amortizatoriai, atramos, išdyla įvorės, rūdyja bei dyla pačios lingės.
- Didesni gabaritai.
- Sunkesnė ir daugiau sudėtinių detalių.
- Aukštesnė – aukščiau svorio centras, todėl mažėja stabilumas.
- Priklausoma pakaba- vienam ratui užvažiavus ant kliūties, apkrova perduodama ir kitam ant tos pačios ašies esančiam ratui.
- Brangesnė.
Neradote sau naudingos inforamcijos?
Susisiekite su mumis ir mes mielai Jums padėsime visais iškulusiais klausimais apie mūsų paslaugas.
Konsultacija Internetu
Atsakysime į visus Jūsų keliamus klausimus kurie yra susiję su mūsų teikiamomis paslaugomis
Kontaktai
Susisiekite
+370 62221155
+370 62545776